En riktig ätardag, Nr3...

Ikväll har jag även hunnit med att göra onyttiga muffins(som jag ska ha med till pappa imorgon) och något nyttigare muffins till mig själv.
Recept på dem onyttiga, men ack så goda, muffinsen, hittar ni här.
Fast denna gången hade jag extra mycket hallon, jordgubbar och vit choklad.
 
Dem "nyttiga" muffinsen blev väll sådär, men jag kan ändå dela med mig av receptet.
Ska experimentera vidare en annan dag så det blir mer lyckat...
 
12 portioner

2 dl Stevia Strö
3 Ägg
1 tsk Bakpulver
1 tsk Vaniljsocker
2 dl Vetemjöl Fullkorn
1/2dl Grahamsmjöl
100 g Flytande smör, Laktosfritt
Ca1/2dl Keso blandat med 1tsk Vaniljsocker
 
Vispa ägg och Stevia pösigt. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och rör ner. Tillsätt det flytande smöret och blanda ihop till en jämn smet. Rör ner keson. Fördela smeten i formar. Tryck ner ett jordgubbar och mangobitar i varje muffin. Grädda ca 15-20 min, ugn 200°C.
NyttigvsOnyttig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0