Píjiǔ

/Öl.

Nu har jag specialbeställt ölen Tsingtao.
TSINGTAO(heter på kinesiska Qīngdǎo píjiǔchǎng) drack vi en del i Kina, så jag blev överlycklig när jag insåg att Systemet kunde beställa hem ölen till mig. Yeey!
Tsingtaobryggeriet grundades 1903 av tyskar i den dåvarande tyska kolonin Kiautschou (nuvarande Jiaozhou), och har den största andelen av Kinas ölexport (cirka 50 procent), den exporteras till över 50 stater.
Ölen Anchor och Tiger från Singapore är även de öl-sorter vi drack i Kina som jag gärna hade fått tag på.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej

Ölen säls i endast i en förpackning på 24 öl.

Vill du ha någon och dela förpackningen med så kommer du bara till pappa.

Yiger finns också på bolaget och säls också i en förpackning på 24 öl

Jättekram

Pappa

2010-10-28 @ 19:03:36
Postat av: Låys

Tack det var snällt(; Vi kan dela på en Tsingtao och en Tiger om du tycker om ölen.

Kram

2010-10-28 @ 21:39:20
URL: http://luyisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0