Whääät?!


När Tesso berättade om denna filmen för mig, tänkte jag; "Ohh vad coolt!", "En film som utspelar sig i Landskrona! Äntligen kommer Landskrona bli kopplat till något annat än Sverigedemokraterna och vårt så kallade hat mot invandrare!",
Men tji fick jag!:

"Landskrona, 2013. Starka motsättningar mellan svennar och invandrare. Ett skepp kraschar in i hamnen. Polis äntrar vraket – och attackeras av den infekterade besättningen. De bitna polismännen faller i koma.
Och vaknar som monster.

Infektionen sprider sig som en löpeld. Alla försöker fly staden.

Men staden är satt i karantän – Nationella Insatsstyrkan och militären upprättar en betongmur runt den. De få icke-infekterade – svennar och invandrare – tar skydd i citadellet.

Under tiden de infekterade försöker slå sig in till deras tillhåll, måste de icke-infekterade bestämma sig för vilka som är de värsta monstren: deras forna fiender på insidan – eller de infekterade där ute.

Medan konflikterna på insidan eskalerar till kokpunkten måste de icke-infekterade, för att överleva, bestämma ifall de ser sina forna fiender som monster – eller som systrar och bröder; ifall de ser varandra som svennar och blattar – eller som medmänniskor."


Men jag måste ju erkänna att fast jag inte gillar en del av handlingen så tycker jag självklart att det ska bli superroligt att något såhär stort som en filminspelning händer i vår stad. Ser fram emot det med spänning!
Filmen börjar de spela in sommaren 2011 och biopremiären är 2012.
Ps. Deras skånska dubbning(?) är ju bara SÅ rolig. Ds.


Kommentarer
Postat av: Tesso

Har inte läst handlingen såhär noga, den vi läste var jättekort. Men sjukt stört att det tvunget ska handla om konflikter mellan svennar o invandrare.

Men den verkar ändå cool och fy fan vad kul det ska bli nästa sommar när de tar över hela stan för filminspelning!!;) Man kan förstå varför de valde Landskrona, för det är den vackraste staden längs kusten i hela Sverige, med slottet och allt. Men Har de tänkt bygga en mur runt hela stan då eller?

2010-11-12 @ 09:55:03
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0