Fabric Market

I Shanghai har dem ett paradis för oss klädes-freaks.
Utanför Fabric Market finns det massvis med billiga smycken att köpa.
..och innanför byggnaden är det 3 våningar fullproppat med små stånd där skräddarna syr upp kostymer, klänningar, jackor, kjolar, byxor osv.
Man går dit med sina önskemål, och sedan får man vänta i ungefär en vecka för att hämta ut kläderna.
Här är några bilder på kläder som jag sydde upp (som jag tidigare har visat i vår Kina-blogg).
Chinosbyxor och kjol.
Chanel-inspirerad jacka och kavaj.
Klänning, 2 shorts och en kjol.
Paljettväst.
Trenchcoat.
Alice i underlandet.
Och några klädesplagg som jag inte har visat...
Skjortklänning.
Transparent blus...
..och ytterligare två transparenta blusar, som jag lät sy upp 2 kinesiskt/japanskt-inspirerade rosetter till.
Just nu hade jag önskat mig ett Fabric Market för att kunna sy upp en hel vår/sommar-garderob!

Kommentarer
Postat av: Tesso

Det är det första vi ska göra när vi kommer till Shanghai (whenever that happens). Gå till fabric market och låta sy upp kläder! :D

2010-05-11 @ 19:39:19
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Låys

Mmhhmmm:D

2010-05-14 @ 18:49:19
URL: http://luyisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0