Tjejmiddag

Jag bjöd på en enkel men god fördrink, vitt vin, hallonsoda och sockerdricka med frusna bär.
Till förrätt gjorde jag världens godaste räkmacka(min mamma och styvpappas recept).
Pastasallad med kycklingfileer marinerade i olja, vitlök, sambal oelek och citronsaft. Till det hade jag fetaost, tomater, svamp, avokado, paprika, lök, gurka, svarta oliver, soltorkade tomater, vitlökssås, bearnaisesås och sweet and sour-sås.
Melodifestivalen.
Fick ett Pop&Rock-spel.
Sen hade jag en frågetävling med frågor om mig, Kina och vår Kinaresa.
Sen blev det priser, Tesso vann, Zazza kom tvåa och trea kom Susse efter utslagsfrågor mot Carro.
Förstapris, andrapris och tredjepris. (I de små påsarna är kokospulver som man blandar med kallt eller varmt vatten, det blir då en drickbar kokosmjölk, en gåva från Sanya.)
Kladdkakemuffins med vispgrädde.
Jag och Tesso stack till Tages, det är andra gången inom loppet av en månad, det är rekord för mig ska jag berätta.
Tesso började skratta och sprutade ut all cider som hon precis hade tagit en klunk av...gissa var det träffade?

Kommentarer
Postat av: Kim

Väldigt rolig bild när alla förser sig med mat :) love it!

2010-03-13 @ 00:23:45
Postat av: Tesso

Hahaha, jag skrattar fortfarande åt när jag sprutade dig i huvudet.

Förresten, jag lämnade ju servetterna hos er för jag orkade inte ha dem i väskan på Tages. Men de är mina! Jag tar de nästa gång jag är hos er :)

2010-03-15 @ 21:01:40
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: lollo

Tooo late!

2010-03-15 @ 23:04:04
URL: http://louiseodaniel.blogg.se/
Postat av: Tesso

Har du ätit upp dem, Louise? :(

2010-03-16 @ 17:28:30
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0