"Ni jiao shenme mingzi?"

Nämen oj vad dålig jag har varit på att uppdatera bloggen på senaste, lusten försvann helt enkelt.

Nog om det.
Idag var jag, Tesso och Josse i Hbg.
Vi åt på Kebab House. Och som ni ser så blev vi väldigt mätta.
(Kebab-mannen ville tydligen också vara med på bild)
Sen gick vi på bio. Vid första anblicken trodde jag att det bara skulle bli vi och en massa ungar. Men så blev som tur var inte fallet.
Vi såg Karate Kid. Jag hade höga förväntningar, och filmen överträffade dem!
Den var sååå bra, mysig, rolig, spännande, fin, sorglig och fängslande!
Såklart var det ett plus i kanten för mig att det utspelades i Kina, det var detaljer i filmen som jag la märke till och kände igen från min tid i Kina. Sen var det ju självklart roligt att förstå lite av den kinesiskan som pratades.
Det kom till och med spontana applåder under filmens gång från publiken, det har jag aldrig upplevt innan!
Och huvudrollsinnehavarna..
Jackie Chan spelade bra, väldigt bra. Han var inte den "fjantiga" karaktären som han brukar spela. Vilket jag gillade.
Och jag säger bara en sak, om jag hade varit 12år just nu så hade mitt hjärta bankat hårt för Jaden Smith.
Ahh vafan, jag ska vara ärlig, jag är 24, och jag blev(lite) kär.

Personligen gillar jag inte trailers. Oftast avslöjar dem alldeles för mycket av vad som kommer att hända i filmen, men jag lägger ändå upp ett klipp för dem som vill se.

Kommentarer
Postat av: Tesso

Perfeeeekt recension!! :D

2010-08-08 @ 01:01:02
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0