Hjälp Japan!

Igår var jag otroligt frustrerad över att dem inte kommit ut med SMS-nummer där man kan bidra med pengar till katastrof-offren i Japan.
Jag tycker personligen att dem redan dagen efter en sådan här katastrof ska göra reklam för alla välgörenhetsorganisationer som finns på tv, radio och i tidningar.

Imorse såg jag dock på Aftonbladet att där finns olika alternativ till att hjälpa.
Själv så har jag:
SMS:at 10KATASTROF till 72950, (10 kronor till Rädda barnen).
SMS:at LIV till 72990, (50 kronor till Läkare utan gränser).
SMS:at AKUT JAPAN till 72900, (100 kronor till Röda korset).
Samt beställt detta armband på Lady Gagas hemsida.
Tro mig, jag har egentligen inte pengar till att bidra denna månaden, jag har en stor fest och en resa som väntar.
Men ni hör ju själva, att spara pengar till en fest/resa eller att bidra till människor i nöd...
Inte så svårt val...
Även om det är 10Kr, 50Kr eller mer varje person skänker så är det till en STOR HJÄLP!
Tänk bara 1000 pers som bidrar med 10kr var!
Före och efter.
Bild tagen härifrån.

Kommentarer
Postat av: Tesso

BRA inlägg!!!

Och fint armband, var inte frakten svindyr?

2011-03-15 @ 09:49:12
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tack:D

Har för mig att frakten blev 70kr, lite onödigt, men okej(:

2011-03-15 @ 20:54:50
URL: http://luyisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0