Kina - Cykeltur på landsbygden

En av de bästa upplevelserna på resan!
Precis när vi var på väg ut på cykeltur så träffade vi på Oscar, en argentinsk kille som vi satt bredvid på båten Guilin-Yangshuo, han var lustigt nog också på väg på cykeltur, och bara råkade cykla förbi oss, galet sammanträffande! Självklart bjöd vi med honom på vår tripp.
Efter bara en stund upptäckte Oscar att han fått punktering, "Jaha det är bara att vända tillbaka" tänkte vi.
Men självklart...hjälpsamma som kineserna är...kom det förbi en kille som gärna ville visa oss var vi kunde laga punkteringen. Såklart kunde han inte prata engelska, men med hjälp av vår begränsade kinesiska och mycket kroppssråk löser sig allt.
Här ser ni kinesen bli skjutsad av Oscar.
Jag är mycket nöjd över denna bilden faktiskt.
Cykelverkstaden.
Äldre damer passade på att försöka sälja krimskrams till oss.
För min del blev det en blomsterkrans(som var lite av en turist-grej) och en solfjäder.
Karta var ett måste.
Min nyinköpta blomsterkrans.
Risodlingar.
Apelsin/mandarin-odling.
Gravar.
Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Tesso

Åååååhh, vackert! Håller med dig om bilden på det lilla barnet, den ska du va nöjd med, skitfin! Jag vill också gå på en sån apelsin/mandarin-odling:)

2011-06-09 @ 10:19:26
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0