Kina 27 April

Ännu en dag i sjukdomens tecken, imorse mådde jag hemskt! Men under dagen har det fakiskt blivit bättre, så håller tummarna at det håller i sig.
I förmiddags var vi i Wan Chai för att titta på elektronik-prylar.
För mig blev en Sony Nex-5 med 2 objektiv, ett minneskort, displayskydd, extra batteri, 2 uv-filer och en väska för ett mycket bra pris! Jag är så glad!
Fick även en tillhörande adapter (till Shanghai) i bröllopspresent.
NEJ vi ska inte gifta oss, men vi pratade bröllop i Sverige och Hong Kong med killen vi köpte av, och han menade på att vi skulle gifta oss(; Såklart bjöd vi in honom till vårt bröllop, men han ville inte komma, för han sa att han kommer frysa ihjäl direkt när han stiger av planet i Sverige, haha.
Titta så fin min älskade kamera är!
Den har en vridbar display.
Nu ska jag äta gottis och vila en runda, ska försöka må bättre till ikväll så jag och min kamera kan bege oss ut på nya äventyr.

Kommentarer
Postat av: Tesso

Åååhh vad fin! Kul!!:D Vad är uv-filter? Hur mkt fick du ge för allt det?

Haha där blev jag lite rädd när du skrev bröllopspresent!;)

2011-04-27 @ 16:24:27
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Alltså jag är såååå nöjd med köpet!:D uv-filter gör så att det blir finare himmel, typ(; Men jag använder inte det till det, utan för att jag inte ska skada linsen på objektivet(man skruvar fast filtret på objektivet), för om linsen skadas eller repas kan man ej använda objektivet längre, dyrt!! Hahaha nej du behöver inte oroa dig(;

2011-04-27 @ 17:32:16
Postat av: Tesso

Ahaa, usch ja det låter dyrt! Och ännu värre hade det ju varit om det skulle hända här i Sverige.

Haha fy fan vad sjukt om ni hade gift er i ett litet kapell i Kina, då hade det blivit liv i luckan här hemma!;)

2011-04-28 @ 07:57:55
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Zääz

Ohh ska osså köpa nex kamera sen när ja kommer från Egypten :) bröllop kommer sen!!!! :)

2011-04-28 @ 18:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0