Jobba, jobba, jooobba...och färs!

Dagens måltid var ett lyxfärs-recept från den bästa matbloggerskan.

 

ca 400 g nötfärs
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
2 dl rött vin
1 dl vispgrädde
1 dl creme fraiche
1 msk kinesisk soja
1 msk tomatpuré
1 msk oxfond
salt & peppar
en näve färsk basilika
en näve körsbärstomater

 

Hacka löken och stek den tillsammans med köttfärsen i smör. Tillsätt rödvinet och låt puttra en stund. Häll på fond, soya, tomatpuré, pressad vitlök, grädde och creme fraiche. Låt puttra tills såsen tjocknar. Smaka av med salt & peppar. hacka basilika grovt och halvera körsbärstomaterna, släng i detta och låt dem bli varma.

(För vår del blir det nog dubbel sats av "såsen" nästa gång, ju mer desto bättre;))
Förrutom att ha lagat färs idag, så har jag även jobbat(som vanligt:P) i mitt mysiga kontor, älskar det!
Och förresten, om allt går som planerat så öppnar jag min e-butik imorgon!! YEEEYYY!!:DD

Kommentarer
Postat av: Tesso

Yeeeeey, längtar!!:D:D:D



Ps. Maten såg skitgod ut, får jag prova nån gång:)

2011-07-26 @ 17:25:22
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0