Asian food

Så glad jag blev igår när jag var i stan och såg att vi hade en butik i Landskrona som säljer asiatiska råvaror.
Det hade jag ingen aning om!
(Det ska även tilläggas att jag den senaste veckan har gått och grubblat över hur jag på enklaste sätt ska få tag på de kinesiska råvarorna jag varit ute efter)
Så vi köpte hem en del så vi kan laga äkta kinesisk mat...
Dim Sum.
Kinesiska 5 kryddor(som innehåller Kanel, Koriander, Lagerblad, Stjärnanis och Kryddpeppar), sichuanpeppar och Stjärnanis.
Glasnudlar, ris-vermicelli och smakförstärkaren glutamat.
Grönt the och Pocky.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt! Var ligger den affären?

2011-01-06 @ 15:10:21
Postat av: Lollo

Vid Apoteket i stan(:

2011-01-06 @ 15:25:04
URL: http://luyisi.blogg.se/
Postat av: Tesso

Faan va bra!! Har jag aldrig sett! Vid apoteket, måste va ny då? Den har inte legat där innan iaf. Det finns här i Halmstad också, så sen när jag har lite mer pengar så ska jag handla där! Vad är Dim Sum för nåt?

2011-01-06 @ 22:17:11
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0