Uppdatering Kina-resa

Boka hotell i Shanghai, CHECK!
Det var något klurigare att hitta hotell i Shanghai än vad det var att hitta i Hong Kong.
Jag hade en del krav för att hitta det perfekta hotellet, och efter mycket letande och velande lyckades jag!
(Anledningen till att jag skriver "jag" och inte "vi" är för att Daniel har överlåtit ansvaret för resan till mig! Till min stora förtjusning(; )
Grand Mercure Shanghai Zhongya är ett lyxigt ställe till ett bra pris, nära en metrostation(viktigt!), och även i närheten av vår förra lägenhet, så att vi kan känna oss som hemma.
Från hotellet/vårt gamla hem är det bara 2-3 tunnelbanestationer till "centrum"
(Shanghais centrum enligt oss i alla fall).
Nästa gång du ska boka hotell så boka via Booking.com, det är absolut den bästa sidan jag vet!
(Jag har bokat hotell därifrån i London, Paris och Kina, och jag har varit nöjd varenda gång)
Den är enkel, smidig, och har (i princip) hotell i alla städer över hela världen.
Man kan söka hotell efter Pris, Avstånd, Stjärnor, Popularitet, Betyg m.m.
Om man har speciella önskemål går det att välja olika alternativ så som Hotelltyp, Faciliteter, Hotellkategori, Stadsdel osv.
Där finns även recensioner från tidigare gäster som man kan ta del av.
Och mycket mer!
Awesome!
P.s. Läste precis att hotellet vi ska bo på öppnades Januari 2010, det kan ju inte bli bättre! D.s.

Kommentarer
Postat av: Therese

Heelt perfekt!! Och vilket underbart hotell, det va inte det du visade mig va? Det billigare alternativet alltså, ser inte ut som samma?

2011-02-03 @ 17:26:55
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nej detta visade jag dig inte, hittade det igår, är så glad! Billigt, fint, och bra läge:D

2011-02-03 @ 18:25:37
URL: http://luyisi.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja verkligen perfekt läge!:D hur mkt kostade det då?

2011-02-03 @ 19:46:17
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

3600 för två personer, perfekt(:

2011-02-03 @ 21:39:26
URL: http://luyisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0