Lugna sköna fredag

Efter att Daniel har varit på cykel-"semester" i 3 dagar med Kalle, och cyklat sammanlagt 28mil(!!)
tyckte jag min älskling varit duktig(men även för att jag saknat honom såklart) och förtjänade god mat när han kom hem.
Så jag hade förberett en liten överraskningsmåltid.
Liknande mat som förra fredagen.
Recept
Västerbottenpaj:

pajskal:
3 dl mjöl
125 g smör
1 msk kallt vatten

fyllning:
3 dl vispgrädde
3 ägg
150 g riven västerbottenost
salt & peppar

Blanda ingredienserna till pajskalet och arbeta till en deg. Tryck ut den i en pajform och låt stå i frysen 10 min. Nagga pajskalet och förgrädda ca 10 min i 225 C.

Blanda grädde, ägg och ost. Salta och peppra. Häll äggsmeten i pajskalet och grädda ca 25 min i 200 C. Dekorera med cremefraiche eller gräddfil, finhackad rödlök och kaviar, alt servera dessa vid sidan av. God både kall och ljummen!!


Kommentarer
Postat av: Tesso

Fy FAN vad gott det ser ut!!! Satan vad jag längtar till vår kräftskiva:D

Btw, kan ej fatta att de cyklade 28 mil!??

2011-08-15 @ 23:45:41
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0