Kina 27 April

Nu känns det faktiskt som att min plötsliga sjukdom nästan är över(ta i trä), min vilopaus innan idag gjorde nog susen! Det är t.o.m så pass att jag är för pigg för att sova, och klockan är 1 på natten(har lagt mig 22-23 alla andra kvällar)!
Ikväll gick vi en runda i vårt område Tsim Sha Tsui.
Det blev en måltid på Spaghetti House.
Nypressad kiwi och ananas/äpple, slurp!
Enligt min Hong Kong-guidebok är Temple Streets-kvällsmarknad i Kowloon ett måste.
Visst omgivningen var härligt kinesisk, men varorna på marknaden var mindre lyckad tyckte jag. Kan i och för sig bero på att jag har en del kinesiska marknader att jämföra med(;
Men inte går Louise tomhänt från en marknad inte...
Ingen dållig bil.
Ganska kaxigt att ha siffran 4 som registreringsnummer.
Kineserna är som bekant mycket vidskepliga, och med tanke på att deras ord för fyra, "si" även är samma ord för död, fast med olika toner, är siffran fyra ett olyckstal för dem.
Läs även dessa två inlägg från vår Shanghai-blogg.
100Kr för ett te-sett blev det på TempleStreet-marknaden.

Kommentarer
Postat av: Tesso

Vad skönt att du mår bättre! Haha vilken kaxig jävel som har den bilen, coolt;)

Älskar teservicen!! Och vad billig den var, jag va på väg att köpa en miniservice på en loppis idag, alltså verkligen miniMINI, typ till dockor, så himla söööt! Men de ville ha 150 spänn för den, tyckte det va lite väl dyrt för nånting som jag aldrig kommer kunna använda!

2011-04-28 @ 08:02:08
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0