Kina 26 April

Okej, jag ska börja med att säga att jag har FEBER och ont i hals-djävlen! Tack för den!
Dagen har alltså varit en stor utmaning för mig, men tycker ändå jag lyckats bra trotts omständigheterna!
Imorse åkte vi från Guilin med flyg till Shenzhen. För att sedan gå över gränsen Kina/Hong Kong och därefter åka tåg till hotellet. Detta tog ca 12 timmar, dörr till dörr.
Men om vi backar bandet lite...
I Shenzhen hade jag läst att där skulle vara en stor marknad bredvid tågstationen, där det tydligen skulle var mycket billigt med ett stort utbud. Självklart var jag tvungen att gå dit, trotts min sjukdom.
Min dåliga hälsa resulterade i att prutandet inte gick som jag ville, och jag hade inte riktigt ork att shoppa så mycket. Men jag blev nöjd ändå(:
Murberry-kopia.
Egentligen gillar jag inte alls kopior, men, jag tycker att Murberry har en sådan snygg design på sina väskor, plus att jag älskar deras knäppe(har även sett att andra designers har börjat med liknande knäppe på sina väskor) så jag kunde inte låta bli.
Till det flätade handaget på min väska köpte jag även skor som var flätade, måste ju matcha;)
Dessa 3 par skor kostade sammanlagt 200Kr.
4st stora och mysiga sjalar.
Väskor för handbagage till mig och Daniel. 220Kr. (Tror vi hade kunnat få det ännu billigare)
Jag försöker i vilket fall hålla humöret uppe, fast att jag har gått klädd såhär hela dagen...det är ca 30C ute(haft riktig feberfrossa). Det som håller mig glad är i alla fall att vi är i Hong Kong för första gången, sen har vi även fått ett riktigt fint hotell på 18 våningen med vacker utsikt! Bjuder på bilder från det när jag orkar... Nu ska jag sooova! Godnatt!
Ps. Det är medvetet att sjalen är i vägen, så att det inte går att se mitt sjuka ansikte.Ds.
Ps2. Ursäkta allt mitt gnällande i detta inlägg över hur sjuk jag är, heehee:P Ds.

Kommentarer
Postat av: susse

åh, fin väska!! :) och fina matchande skor! fan vad kul att ni/du har tid att uppdatera här så mkt. i love it! :D

2011-04-26 @ 20:30:33
URL: http://susiani.tumblr.com
Postat av: Tesso

Håller med Susse, skitfin väska och skor! och sjalarna och ringarna!:D Tråkigt att du har blivit sjuk, hoppas det går över fort!:(

2011-04-26 @ 22:21:34
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Tesso

skrev precis en kommentar men tror inte den kom med, allt du har köpt är i alla fall supersnyggt:D älskar väskan! Tråkigt att du har blivit sjuk:( Hoppas du blir frisk snart! Puss love

2011-04-26 @ 22:23:49
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tack så mycket(: är faktiskt supernöjd(: Tycker också att det är roligt att jag har tid att uppdatera faktiskt, känns mer "live"(;

2011-04-27 @ 17:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0