Kina 23 April. Kväll.

Kombinationen av naturen och den typiska kinesiska arkitekturen gör Yangshuo en av den vackraste staden jag någonsin varit i.
Vi åt kinesiskt, till det beställde Daniel Tsing Tao och jag beställde en lokal öl.
Daniels kostade 20kr och min 10kr, fast att min flaska var ungefär dubbelt så stor.
Mohaha!
Yangshuo-style Fisk, fisken är kokt i öl.
Jag är väääldigt kräsen när det gäller fisk, för min del ska det helst vara vitlök/rödlök till så att fisksmaken försvinner:P
Men detta var så gott tillagat så t.o.m jag älskade det!
9/10 Kinapinnar.
Kyckling med cashewnötter och grönsaker.
Går inte att beskriva smaken, men kineserna är experter på att krydda deras mat.
7/10 Kinapinnar.
Tofu med fläskkött och chili-sås, hot!
En väldigt speciellt god smak.
9/10 Kinapinnar.
Har letat efter en silvrig klocka länge, men inte hittat någon som fallit mig i smaken.
Förrens nu! 40Kr kostade den, hemma i Sverige skulle samma klocka kostat 200-300Kr.

Kommentarer
Postat av: Tesso

1. Såå vackert det är med det berget där mitt i staden, det ser ut som i en dröm!!

2. Haha söt den tjejen är som sticker fram där bakom klockan;)

3. Maten ser fantastisk ut, speciellt fiskwoken, tror jag hade älskat den!

2011-04-24 @ 03:00:47
Postat av: Tesso

Oj jag glömde ju kommentera klockan, den är skitfin! och billig!!! Om du vill och har tid så får du gärna köpa någon liknande till mig, jag är inte kräsen men gillar också den stilen:)

2011-04-24 @ 03:07:11
Postat av: Nicco

Ser helt underbart ut! :)

2011-04-24 @ 09:33:05
Postat av: Zääz

Heej ohh det ser helt fantastiskt ut, Fyfan va fint där är, vill osså åka dit!! :) maten ser sjukt god ut!!! Gilla klockan jätte mycket :) ha de nu så jäkla bra!!!! Kraaam

2011-04-24 @ 09:36:36
Postat av: Lollo

Tesso: Eller hur! Trodde INTE det var såhär vackert!

Fiskwoken var förvånansvärt god(:

Nicco: Det är det också:D

Zääz: Åk hit! Så mycket att uppleva, idag har vi tex cyklat i 4-5 timmar i landsbygden, fantastiskt!

2011-04-24 @ 12:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0