Tävling

Här är en liten gissningslek för er tävlingssugna. Ni ska para ihop de kinesiska orden med de engelska orden. (Alltså då tex Nr7 med bokstav F)
För såklart heter inte tex McDonalds McDonalds i Kina (varför göra det enkelt för sig?). Utan Mcdonalds heter... ja det får ni gissa ut...

1. Kěndé jī
2. Xīng bā kè
3. Māotóuyīng
4. Màidāngláo
5. Jiā lè
6. Hànbǎo wáng fú
7. Lè  gòu
8. Sài bǎi wèi
9. Yí jiā

A. Tesco (brittisk matkedja)
B. Starbucks
C. Ikea
D. KFC
E. Hooters
F. McDonalds
G. Subway
H. Carrefour (matkedja)
I. Burger King


Vinnaren vinner en hel guldtia till en Cheeseburgare!
Ni får till slutet av helgen på er.


Kommentarer
Postat av: Tesso

1D, 2I, 3B, 4F, 5E, 6H, 7A, 8G, 9C. Men de som gissar efter mig kan ju bara skriva av mig? Jag va först, alltså vann jag!

2010-03-30 @ 17:26:30
URL: http://tessosan.blogg.se/
Postat av: lollo

Haha, men du kanske har fel så ingen vågar skriva av dig(;

2010-03-30 @ 22:04:37
URL: http://luyisi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0