23 April

Idag är det fredagsmys för hela slanten, jag ska jobba sammanlagt 17 timmar imorgon, så min arsle kommer inte röra sig många centimeter ifrån soffan ikväll! (;
Fredagsmys innebär god mat, detta lagade vi idag...


Fläskfile fylld med soltorkade tomater och fetaost.

1 Fläskfilé
½ Förpackning feta
Soltorkade tomater
Salt och peppar
Snitta filén nästan rakt igenom och banka ut den, salta och peppra.
Hacka soltorkade tomater, blanda samman med mosad ost, häll i lite av oljan, salta och peppra.
Bred ut röran över fläskfilén...
...rulla ihop, fäst ihop med tandpetare.
Stek fläskfilén runt om ett par minuter. Tillaga sedan i ugnen 200 grader 20 minuter. Låt den gärna stå 10 min under folie innan du skär upp den.
Fylld fläskfile med soltorkade tomater och fetaost, Findus potatisklyftor med rotfrukter, Chili-bearnaisesås, vanlig bearnaisesås, sallad och avokado.


Här hittade vi receptet.

Kommentarer
Postat av: madeleine

mmm, det lät gott!!



Var ska du jobba mer imorgon?

2010-04-23 @ 21:15:04
Postat av: Tesso

Ååååh vad gott det ser ut! Det måste jag prova. 17 timmar är inte mänskligt. Du kommer va helt död på söndag.

2010-04-24 @ 02:28:36
URL: http://tessosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0